Walczą z rakiem piersi, eliminując receptory dobrego cholesterolu

4 kwietnia 2012, 10:22

Usunięcie receptora lipoproteinowego SR-BI ogranicza wzrost raka piersi. Badacze z Uniwersytetu Thomasa Jeffersona prowadzili eksperymenty w warunkach in vitro i na modelu mysim.



Kuzyn kuzynowi nierówny

1 marca 2007, 10:08

Czy ludzie równie chętnie pomogą kuzynom ze strony matki jak kuzynom ze strony ojca? Wydawałoby się, że nie powinny się tu uwidaczniać żadne różnice, tak jednak nie jest...


Twarde dowody na to, że zespół przewlekłego zmęczenia jest chorobą biologiczną

2 marca 2015, 13:18

Odkryto unikatowe zmiany immunologiczne u osób na wczesnym etapie zespołu chronicznego zmęczenia (ZPZ). To pierwsze twarde dowody na to, że zespół to choroba biologiczna, a nie jak dotąd sądzono, raczej zaburzenie psychologiczne.


Zbadano zestaw narzędzi Ötziego

22 czerwca 2018, 11:28

Naukowcy zbadali narzędzia z rogowca, które miał przy sobie Ötzi, Alpejski Człowiek Lodu. Dzięki temu zdobyli więcej informacji o tym, jak żyło się ok. 5300 lat temu w górach.


Śpią dłużej, lecz tego nie czują

2 października 2009, 08:35

Starsze kobiety śpią dłużej i lepiej niż mężczyźni, a i tak stale czują się bardziej niewyspane (Sleep).


Kiełbaska niezgody

16 kwietnia 2012, 15:45

Austria i Słowenia kłócą się o kiełbaskę. Do kogo należy bardziej i kto może rościć sobie do niej prawa.


Ślady w mózgu

11 marca 2007, 11:49

Niby są, a ich nie ma. Mogą mieć różną postać: zdjęcia pojawiającego się i znikającego w okamgnieniu, słów pozornie nieuchwytnych dla ucha. O czym mowa? O bodźcach podprogowych.


Neandertalska biżuteria sprzed 130 tys. lat

12 marca 2015, 11:46

Ok. 130 tys. lat temu, przed pojawieniem się w Europie człowieka rozumnego, neandertalczycy żyjący w okolicy Krapiny w dzisiejszej północnej Chorwacji wykonywali biżuterię z pazurów bielika zwyczajnego.


Po wirtualnym byciu Einsteinem ludzie lepiej funkcjonują poznawczo

9 lipca 2018, 11:08

Po wirtualnym doświadczeniu posiadania ciała Alberta Einsteina ludzie odblokowują niedostępne wcześniej zasoby mentalne.


Przystosowuje się dla przyjemności

12 października 2009, 11:45

Para badaczy postanowiła pogłębić zakres, w jakim gry komputerowe przystosowują się do stylu i potrzeb poszczególnych użytkowników. W tym celu stworzyli oni grę, która identyfikuje, czy ktoś jest poszukiwaczem rozrywki, czy wyzwań i dostosowuje kolejne etapy do indywidualnych potrzeb. W ten sposób dwóch ludzi styka się z zupełnie innymi wersjami i w dodatku wszyscy, bez wyjątku, są zadowoleni.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy